Το ελληνικό κρασί εδραιώνει την θέση του στην αμερικάνικη αγορά

Επιμέλεια Μαρία Ανθοπούλου Κελεσίδου

Όταν η πιο σημαντική εφημερίδα των ΗΠΑ, οι New York Times, προτρέπει τους αναγνώστες της να αφήσουν το Pinot Grigio που αποτελεί τη Νο 2 λευκή ποικιλία από άποψη όγκου πωλήσεων στις ΗΠΑ για ένα Ασύρτικο, Ροδίτη ή Μοσχοφίλερο, όταν το αμερικανικό επαγγελματικό περιοδικό Sommelier Journal πραγματοποιεί δημοσκόπηση για το ποια ποικιλία από τον παγκόσμιο αμπελώνα θα έπρεπε να γίνει πιο ευρέως γνωστή και πρώτο με διαφορά βγαίνει το Ασύρτικο θα πει ότι η αναγνωσιμότητα των New Wines of Greece στη Βόρειο Αμερική έχει αρχίσει να αυξάνεται σημαντικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat όπως επεξεργάσθηκαν από τον ΟΠΕ, οι πωλήσεις του ελληνικού κρασιού σε αξία το 2012 στις ΗΠΑ ήταν αυξημένες κατά περισσότερο από 37% σε σχέση με το 2011 ενώ στον Καναδά ήταν αυξημένες κατά περίπου 56% .

Οι δημοσιεύσεις φέτος ξεπέρασαν κάθε προσδοκία ξεπερνώντας σε περίοδο 7 μηνών (Ιανουάριος έως Ιούλιος 2013) τις 400 εκατ. impressions. Σημαντικές δημοσιεύσεις για το ελληνικό κρασί εμφανίστηκαν εκτός από τα οινικά περιοδικά και σε σημαντικότατες mainstream εφημερίδες όπως  New York Times, Wall Street Journal, New Jersey Star Ledger, Washington Post, Dallas Morning News στις ΗΠΑ, National Post, Globe and Mail, The Star, The Montreal Gazette στον Καναδά κλπ και lifestyle περιοδικά όπως Details, Mutineer, Washington Life κλπ. Πολύ ενδιαφέροντα άρθρα εμφανίστηκαν επίσης σε κορυφαίες οn line κοινότητες όπως Snooth.com, Daily Meal, The Palate Press κλπ.

Οι οινοχόοι έχουν αγκαλιάσει το ελληνικό κρασί το οποίο αποτελεί αγαπημένη επιλογή τους. Στους οινοχόους τώρα προστίθενται και οι αγοραστές κρασιού σε wine stores. Σημαντική απόδειξη της αύξησης της αναγνωρισιμότητας του ελληνικού κρασιού στις ΗΠΑ είναι η αυξημένη παρουσία ελληνικών κρασιών στις λίστες κορυφαίων εστιατορίων και κάβων στην αγορά της Νέας Υόρκης. Σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Οίνου πάνω από 480 εστιατόρια και 520 κάβες της περιοχής της Νέας Υόρκης πουλάνε ελληνικά κρασιά!!

Αυτό αντικατοπτρίζεται και από την ετήσια δημοσκόπηση του περιοδικού Wine & Spirits για τις τάσεις γαστρονομίας στην οινική αγορά των ΗΠΑ –Wine & Spirits Annual Restaurant Poll. Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις των 3 τελευταίων χρόνων του περιοδικού η παρουσία του ελληνικού κρασιού σε εστιατόρια σε όλη την Αμερική έχει αυξηθεί τόσο που πλέον το περιοδικό περιλαμβάνει στη δημοσκόπηση ξεχωριστή κατηγορία για την Ελλάδα. Ειδικότερα φέτος, η παρουσία του ελληνικού κρασιού έχει αυξηθεί κατά μία ολόκληρη ποσοστιαία μονάδα φθάνοντας πιο γνωστές οινικές περιοχές όπως η Νέα Ζηλανδία.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που απέστειλε στο Γραφείο Οίνου το SAQ από τις 31 Μαρτίου 2013 έως τις 31 Ιουλίου 2013 οι πωλήσεις των ελληνικών ερυθρών οίνων στο Quebec έφθασαν τα 8708 κιβώτια (αύξηση 22% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι) και των λευκών έφθασαν τα 6747 κιβώτια (αύξηση 64% σε σχέση με πέρυσι). Ενώ κατά τη διάρκεια ενός έτους οι πωλήσεις των ελληνικών ερυθρών οίνων έφθασαν τα $4,2 εκ παρουσιάζοντας αύξηση 33% και των λευκών $2.5 εκ παρουσιάζοντας αύξηση 45.6%.

Sofia Perpera, Enologist
Director
Greek Wine Bureau-North America
New Wines of Greece

Πηγή: www.oinologia.com.gr