Οι τροπολογίες για πρώτη κατοικία, ΕΒΖ και πόθεν έσχες πολιτικών προσώπων

Του Γιώργου Ουρσουζίδη

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ (επιδότηση αποπληρωμής στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων με υποθήκη σε κύρια κατοικία).

Κανείς δεν είναι ευχαριστημένος, κανείς δεν πανηγυρίζει, όταν οι πολίτες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα δάνειά τους.

Δεν μπορώ όμως να πω, ότι δεν νοιώθω ικανοποίηση, που η Κυβέρνηση σεβόμενη το μόχθο των πολιτών φέρνει τη υπόψη τροπολογία, προκειμένου να σωθεί η πλειονότητα των πραγματικών λαϊκών κατοικιών. Οι δικαιούχοι υπολογίζονται περί τους 150.000 δανειολήπτες/οφειλέτες.

  • • Οι δικαιούχοι ρυθμίζουν τις οφειλές τους προς τράπεζες και Τ. Π. & Δανείων, για τις οποίες έχει εγγραφεί υποθήκη στην κύρια κατοικία τους.
  • • Για πρώτη φορά εντάσσονται και επιχειρηματικά δάνεια που έχουν υποθήκη την κύρια κατοικία του οφειλέτη.
  • Συνεισφορά - επιδότηση του Δημοσίου για όλη τη διάρκεια της ρύθμισης (έως 25 χρόνια) στις καταβαλλόμενες δόσεις. Δεσμεύτηκε πίστωση 150.000.000 € σε βάρος του προϋπολογισμού του Υπ. Εργασίας για το 2019, προκειμένου να επιχορηγηθεί για το σκοπό αυτό ο ΟΠΕΚΑ, σε εφαρμογή όσων προβλέπονται στο Αρθ.75 του Ν 4605 του 2019.
  • • Η διαδικασία ρύθμισης διεξάγεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
  • • Οι υπαγόμενοι στο νέο πλαίσιο θα πληρώνουν μέχρι το 120% της εμπορικής αξίας της προστατευόμενης κατοικίας, με διάρκεια 25 ετών - επιτόκιο euribor τριμήνου +2%
  • • Αν δεν επιτευχθεί συναινετική ρύθμιση, ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει τη ρύθμιση των οφειλών του με απόφαση δικαστηρίου.
  • • Η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας για τα επιχειρηματικά δάνεια, προβλέπεται στις 175.000 ευρώ, για τα δε στεγαστικά, επισκευαστικά, καταναλωτικά δάνεια, πιστωτικές κάρτες, με υποθήκη κύρια κατοικία, τις 250.000 ευρώ.
  • • Ο οφειλέτης μπορεί να διαθέτει λοιπή οικογενειακή περιουσία έως 80.000 € και επιπλέον καταθέσεις έως 15.000 ευρώ
  • • Τα όρια του οικογενειακού εισοδήματος αντιστοιχούν στις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, που περιλαμβάνουν τις βασικές δαπάνες για τη διαβίωση του νοικοκυριού και επιπλέον δαπάνες εστίασης, όπως καθορίστηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ, προσαυξημένες κατά 70%.
  • • Το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών, δεν θα πρέπει να είναι ανώτερο από 130.000 ευρώ ανά πιστωτή (υπόλοιπο δανείου).
  • • Το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών, για επιχειρηματικό δάνειο δεν μπορεί να είναι ανώτερο από 100.000 ευρώ ανά πιστωτή.

Η ρύθμιση δεν αφορά, σε κατοικίες που βρίσκονται στο Διόνυσο, στην Εκάλη, στη Μύκονο ή στη Σύρο! Άλλωστε, είναι γνωστό, ότι αυτοί που τις κατέχουν, δεν έχουν κανένα οικονομικό πρόβλημα ακόμα και στα χρόνια της κρίσης.

Αυτοί λοιπόν οι οποίοι έχουν πραγματικά ανάγκη προστασίας - προστατεύονται !

Τα μόνα δάνεια που μένουν εκτός ρύθμισης, είναι, «τα του οίκου» της Ν.Δ. και του ΚΙΝΑΛ, περί το μισό δις ευρώ - τα φανερά – τα οποία «φεσώσανε» ήδη στον Ελληνικό λαό. Αυτά τα δάνεια, πράγματι δεν τα καλύπτει ο νόμος!!

Την τροπολογία υπερψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ., ενώ το ΚΙΝΑΛ καταψήφισε - 192 «ναι», 33 «όχι» και 6 «παρών» (ΚΚΕ).

ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ   ΠΡΟΣΩΠΩΝ

Η Νέα Δημοκρατία καταψήφισε την τροπολογία για την άρση του τραπεζικού απορρήτου, ως προς τον έλεγχο «πόθεν έσχες» των τραπεζικών καταθέσεων πολιτικών προσώπων, υπακούοντας στις εντολές των «χορηγών» της.

-Πως αλήθεια αντιλαμβάνεται η ηγεσία της Ν.Δ. την διαφάνεια και τον οφειλόμενο σεβασμό στην ενημέρωση των πολιτών;

-Μήπως θεωρεί ότι τα πολιτικά πρόσωπα, πρέπει να προστατεύονται από έλεγχο, ακόμη και όταν προσπορίζονται οικονομικά ανταλλάγματα που δεν τους αναλογούν;

-Γιατί οι έντιμοι συνάδελφοι της Ν.Δ. υπάκουσαν πειθήνια στην ηγεσία τους, σε κάτι που τόσο εξόφθαλμα περιφρονεί τους έντιμους φορολογούμενους πολίτες;

-Είναι η ηγετική ομάδα της Ν.Δ. τόσο ανεπαρκής, ώστε να μην αντιλαμβάνεται ότι εκτίθεται ανεπανόρθωτα, μη αποδεχόμενη τον αυτονόητο έλεγχο για όλα τα πολιτικά πρόσωπα, ακόμα και για τον πρωθυπουργό;

-Τι έχει άραγε να φοβηθεί η μεγάλη πλειονότητα των βουλευτών της Ν.Δ., νομίζω απολύτως τίποτα. Το ερώτημα είναι, γιατί πειθαρχούν σε κάτι τόσο ντροπιαστικό για τους ίδιους, τους φίλους τους, τους υποστηρικτές τους;

Ούτε τόσο ανεπαρκής είναι η ηγεσία, ούτε όλοι οι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας είναι ανέντιμοι - κάποιοι όμως σίγουρα φοβούνται τον έλεγχο. Το ίδιο έπραξε η ηγεσία της Ν.Δ. και στην περίπτωση των offshore εταιρειών, τότε θυμίζω, επέβαλε στην Κ.Ο. σύσσωμη να αποχωρήσει !

Φοβούνται τα πρόσωπα που κρύβονται πίσω από τις «χορηγίες», μην αποκαλυφθούν οι «επιτυχημένοι» κρατικοδίαιτοι   επιχειρηματίες «χορηγοί» - αυτό φοβούνται και γι αυτό σκιάζονται!

Και να σκεφτεί κανείς, ότι ο έλεγχος ουσιαστικά περιορίζεται χρονικά (ΣτΕ) στην τελευταία δεκαετία, δηλαδή αρνήθηκαν τον έλεγχο σε πολιτικά πρόσωπα που αφορά… στα χρόνια κρίσης και μόνον !!

Την τροπολογία υπερψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΔΗ.ΣΥ. και ΚΚΕ, καταψήφισε σύσσωμη η Ν.Δ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΑΧΑΡΗΣ

Η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης στήριξε για πολλές δεκαετίες – από τη δεκαετία του 1960 - μία αγροτική δραστηριότητα, η οποία με τη σειρά της στήριξε πάρα πολλές αγροτικές οικογένειες.

Δυστυχώς το 2015, όταν αναλάβαμε, βρήκαμε μια εταιρεία υπέρ - χρεωμένη με πολλά εκατομμύρια ευρώ και μία πολύ κακή νοοτροπία σχετικά με τη διοίκηση, καθώς και πάρα πολλά άλλα δομικά προβλήματα ή διαχειριστικά… εγκλήματα.

Η πρόθεση της προηγούμενης συγκυβέρνησης ήταν: παύση λειτουργίας της Ε.Β.Ζ., ξεπούλημα έναντι «πινακίου φακής» των εργοστασίων Πλατέως, Σερρών και Ορεστιάδας (όπως ακριβώς είχε γίνει με τα εργοστάσια Λάρισας και Ξάνθης). - Αυτή ήταν η ωμή πραγματικότητα το 2015!

Μέσα σε τέσσερα χρόνια άλλαξαν πέντε διοικήσεις, αρνούμενες να υποκύψουν στην τράπεζα Πειραιώς, προκειμένου να πουληθούν τα δύο εργοστάσια της Σερβίας - τα οποία ήταν τα μόνα κερδοφόρα εργοστάσια - αυτά δηλαδή που συνεισέφεραν και δημιουργούσαν υποψία βιωσιμότητας στην επιχείρηση.

Αν σήμερα συζητάμε για την πιθανότητα να συνεχιστεί η καλλιέργεια στην πατρίδα μας – και πράγματι υπάρχει, όπως βάσιμα πλέον διαφαίνεται - οφείλεται στο γεγονός ότι αυτά τα δύο εργοστάσια, μπορούν να προσελκύσουν κάποιον επενδύτη.

Οι αγρότες τευτλοκαλλιεργητές και οι εργαζόμενοι γνωρίζουν πολύ καλά, τι αγώνας έγινε αυτά τα τρία χρόνια για να φτάσουμε σήμερα στην δυνατότητα συνέχισης της καλλιέργειας. - Οι όψιμοι προστάτες ας μην προκαλούν!

Η τροπολογία αφορά σε 200 εργαζόμενους στην επιχείρηση, οι οποίοι δεν πρέπει να βρεθούν χωρίς δουλειά σε ηλικία 45 - 55 ετών, όπως τόσοι και τόσοι έλληνες πολίτες στα χρόνια της κρίσης. Συνεπώς, πηγαίνουν σε κενές θέσεις του Ελληνικού Δημοσίου, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες που υπάρχουν εκεί, κάποιοι άλλοι εξ’ αυτών, όσοι ηλικιακά είναι κοντά – περίπου 100 – θα ενταχθούν σε πρόγραμμα συνταξιοδότησης.

Η τροπολογία έγινε δεκτή με μεγάλη πλειοψηφία.

  • Σύντομα θα καταβληθεί στους δικαιούχους παραγωγούς η ενίσχυση De minimis ύψους 1.000.000 €.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ

Είναι απολύτως ώριμο – μετά τη θετική εξέλιξη σήμερα 5.4.2019 στο Eurogroup με την εκταμίευση του οφειλόμενου ποσού στη Χώρα μας ύψους ενός (1) δις ευρώ – να θεσμοθετήσουμε σχετική ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον ΕΦΚΑ και το Δημόσιο, οφειλές που δημιουργήθηκαν κυρίως στα χρόνια της κρίσης.

Η ρύθμιση είναι προς όφελος όλων – Πολιτών, ΕΦΚΑ και Δημοσίου – αυτά πάνε πάντα μαζί!

Είναι επίσης αναγκαίο και ωφέλιμο, να «κουρευτούν» οι οφειλές από κάθε είδους προσαυξήσεις - και κάτω από προϋποθέσεις - θα μπορούσε να «κουρευτεί» και η βασική οφειλή. Με τρόπο απλό και σύντομο, χωρίς ανούσια κριτήρια και αποκλεισμούς.