Θεματική εβδομάδα στο Μουσικό Σχολείο Βέροιας με τη συνεργασία του Ειδικού Σχολείου και ΕΠΑΛ Βέροιας

Γεμάτη από δράσεις η Θεματική Εβδομάδα του σχολικού έτους 2017-2018 με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα» για τους μαθητές της α' τάξης του Γυμνασίου του Μουσικού σχολείου, που υλοποιήθηκαν με πρωτοβουλία της φιλολόγου τους, Ιντζεβίδου Κικής.

Τη Δευτέρα 14 Μαίου υλοποιήθηκε ένα βιωματικό εργαστήρια από τις εκπαιδευτικούς του Ειδικού Σχολείου Βέροιας, Οικονομίδου Έφη, κοινωνική λειτουργό και Ζιακάκη Μαρία, ψυχολόγο. Στο εργαστήριο με τίτλο « Εφηβεία και Σχολική Ζωή-Αυτό που θέλω για μένα» εφαρμόστηκαν θεωρητικές αλλά και βιωματικές προσεγγίσεις με στόχο την επαφή των εφήβων με τον εαυτό τους, τη διαχείριση των συναισθημάτων τους και την αναγνώριση και έκφραση δύσκολων συμπεριφορών που προκύπτουν στο χώρο του σχολείου με στόχο την καλύτερη ενσωμάτωση των μαθητών στη σχολική κοινότητα και την ομαλότερη λειτουργία των ομάδων των φίλων αλλά και της τάξης γενικότερα.

Την Τρίτη 15 και την Παρασκευή 18 Μαΐου έγινε ενημέρωση από την εκπαιδευτικό νοσηλεύτρια και προϊσταμένη του τμήματος Υγείας και Πρόνοιας του ΕΠΑΛ Βέροιας, Τσέκου Ελισάβετ για δύο πολύ σοβαρά θέματα που αφορούν τη σωματική αλλά και την ψυχική υγεία των μαθητών, το σακχαρώδη διαβήτη και τις διατροφικές διαταραχές που προκύπτουν στην εφηβεία αντίστοιχα.

Η κα Τσέκου με ιδιαίτερα κατανοητό τρόπο και χρησιμοποιώντας αρκετό εποπτικό υλικό τόνισε τη σημασία της διαμόρφωσης ορθής διατροφικής συμπεριφοράς από πολύ μικρή ηλικία τόσο σε οικογενειακό επίπεδο όσο και στο σχολείο, ώστε να αποφευχθούν οι κίνδυνοι αργότερα. Επιπλέον εξήγησε ότι οι διατροφικές διαταραχές, όπως η βουλιμία και η νευρική ανορεξία, είναι σοβαρές παθήσεις που κρύβουν κινδύνους ακόμη και για την ίδια τη ζωή των ασθενών και τις συνέδεσε με τα πρότυπα ομορφιάς που προβάλλονται σήμερα και τη χαμηλή αυτοεκτίμηση των εφήβων.

Την Τετάρτη 16 Μαίου οι μαθητές της α' γυμνασίου αποφασισμένοι να διατρέφονται σωστά έφτιαξαν μόνοι τους στην τάξη υγιεινά μπισκότα με ζάχαρη καρύδας, βρώμη, αμύγδαλα και αλεύρι ολικής άλεσης και τα έψησαν στο κυλικείο του σχολείου. Στη συνέχεια κέρασαν τους καθηγητές και συμμαθητές τους.

Οι δραστηριότητες αυτές ενθουσίασαν τους μικρούς μαθητές και τους έκαναν να αναγνωρίσουν πόσο σημαντικό είναι να μπορούν να παίρνουν αποφάσεις για τον εαυτό τους ενισχύοντας έτσι την αυτοεκτίμηση τους ώστε να μπορούν να πουν όχι σε επιβλαβείς συμπεριφορές. Επίσης κατανόησαν ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει αλλαγή στις διατροφικές τους επιλογές με γνώμονα την υγιεινή διατροφή, ούτως ώστε να έχουν πρόσβαση σε υγιεινά σνακ, όπως φρούτα, δημητριακά και φρέσκους χυμούς και να περιορίσουν την κατανάλωση των τροφών των φαστφούντ.

Η Θεματική εβδομάδα που εφαρμόζεται για δεύτερη φορά φέτος στο Γυμνάσιο δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με ζητήματα που σχετίζονται με την προαγωγή της υγείας και της ευημερίας τους, στο πλαίσιο μιας σφαιρικότερης θεώρησης του μαθητή ως προσώπου με συναισθηματικές και κοινωνικές ανησυχίες και προβληματισμούς. Η εστίαση στα ζητήματα αυτά απορρέει από την κρίσιμη σημασία που αποκτούν κατά την αναπτυξιακή φάση της εφηβείας, την οποία διέρχονται οι μαθητές του Γυμνασίου, η αυτοεικόνα και αυτοαντίληψή τους και η σχέση με τον εαυτό τους, καθώς επίσης και με τους συνομιλήκους τους και τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, λήψης αποφάσεων, αντίστασης στην πίεση των ομηλίκων, μείωσης του άγχους και θετικής αντιμετώπισης των καταστάσεων.