Ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας τις μονοδρομήσεις με στόχο την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου που θα είναι φιλικό στους πεζούς

kareklas

Αποδεκτό με κατά πλειοψηφία απόφαση έκανε ο δήμος Βέροιας την πρώτη φάση της κυκλοφοριακής μελέτης. Το τμήμα αυτό της μελέτης παρουσιάστηκε από τον μελετητή ο οποίος πρότεινε την λύση 5 που προβλέπει μονοδρόμηση των οδών Μητροπόλεως και Βενιζέλου (μονοδρόμηση της Μητροπόλεως με την κίνηση προς τα κάτω και μονοδρόμηση της Βενιζέλου με κίνηση από την Ελιά προς τον Άγιο Αντώνιο). Το σκεπτικό του μελετητή που υιοθέτησε η Δημοτική Αρχή που ψήφισε την έγκριση ήταν η ανάδειξη του ιστορικού κέντρου, πιο φιλικό στους πεζούς πολίτες. Αντίθετη άποψη εξέφρασαν οι συνδυασμοί της μειοψηφίας οι οποίοι υιοθέτησαν τους φόβους εμπόρων που πιστεύουν ότι θα πέσουν οι πολίτες τους και των μέσων μεταφοράς που υποστήριξαν ότι θα αυξηθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος με τις αλλαγές που προτείνει η μελέτη.

Η εισήγηση του μελετητή

Ο Καρεκλάς, συγκοινωνιολόγος και ανάδοχος της κυκλοφοριακής μελέτης, παρουσίασε την μελέτη στο σώμα. Εξήγησε το σκεπτικό που ήταν η ανάδειξη του ιστορικού κέντρου με την μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου που θα κάνει πιο φιλικό το κέντρο στον πεζό και τον επισκέπτη και η δημιουργία χώρων στάθμευσης σε απόσταση τέτοια που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους οδηγούς που θέλουν να κάνουν δουλειές στο κέντρο. Ο κ. Καρεκλάς κλείνοντας είπε ότι το καλύτερο σενάριο των προτάσεών του είναι το 5ο (μονοδρόμηση της Μητροπόλεως με την κίνηση προς τα κάτω και μονοδρόμηση της Βενιζέλου με κίνηση από την Ελιά προς τον Άγιο Αντώνιο). Για την Βενιζέλου ο κ. Καρεκλάς σημείωσε ότι το ένα ρεύμα σε ποδήλατα και λεωφορεία. Επίσης σημείωσε ότι από την πόλη λείπουν 1000 θέσεις στάθμευσης.

Ο αντιδήμαρχος Άρης Λαζαρίδης απαντώντας σε ερωτήσεις τόνισε: "Δεν είμαστε δογματικοί. Μελετάμε με τον δήμαρχο μια δοκιμαστική περίοδο για να δούμε πώς θα πάει". Ο δήμαρχος Κώστας Βοργιαζίδης πρόσθεσε ότι στην Κεντρικής δεν θα κυκλοφορούν μεγάλα λεωφορεία αλλά τα αστικά θα κάνουν την δουλειά τους με τα τέσσερα μίνι λεωφορεία που διαθέτουν.

Τοποθετήσεις Δημοτών

Από την πλευρά των πολιτών ο Δαμιανός Φιλιππίδης δήλωσε αντίθετος με την πρόταση μονοδρόμησης σημειώνοντας ότι δοκιμάστηκε χωρίς επιτυχία στο παρελθόν και πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους τουρίστες και την άφιξη - κίνησή τους στην πόλη. Αντίθετος δήλωσε και ο Τάσος Ασικίδης. Η Αναστασία Πάπαρη ότι πρέπει πρώτα να γίνει νέο πολεοδομικό σχέδιο και μετά κυκλοφοριακή μελέτη. Εκ μέρους του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας η Τούλα Πετρακοπούλου τόνισε ότι με το σχέδιο των μονοδρομήσεων κλείνει την μια είσοδο (από Βενιζέλου) στην αγορά και θα μειώσει το αγοραστικό κοινό. Πρόσθεσε ότι θα πρέπει να γίνουν υποδομές στο κέντρο όπως χώρους στάθμευσης.

Εκ μέρους των Αστικών ο Παύλος Παυλίδης δήλωσε αντίθετος στις μονοδρομήσεις λέγοντας ότι θα επιφέρουν μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση διότι θα χρησιμοποιούν περισσότεροι την οδό Κεντρικής. Ο κ. Παυλίδης τόνισε επίσης ότι τα Αστικά θα αντιμετωπίσουν πολλά προβλήματα για να εξυπηρετήσουν το κοινό. Πρόβλημα στάθμευσης έθεσαν οι τουριστικοί πράκτορες δια στόματος Απόστολου Εμμανουηλίδη ο οποίος εξέφρασε την αντίθεση του με το προτεινόμενο σχέδιο.

Υπέρ του σχεδίου μονοδρομήσεων τάχθηκε ο Λάζαρος Κουμπουλίδης εκπροσωπόντας τον σύλλογο Ανθρώπινο Δυναμικό και υπερασπιζόμενος μια ένα σχέδιο σύγχρονης πόλης με προτεραιότητα στον πεζό και τον ποδηλάτη.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι

Μετά τις τοποθετήσεις των πολιτών ακολούθησαν οι τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων. Ο Κώστας Καραπαναγωτίδης σημείωσε ότι υπάρχουν δυο δεδομένα, το ένα είναι το κυκλοφοριακό χάος και το άλλο είναι η απόφαση του ΣτΕ. "Με νομική στήριξη θα μπορούσαμε να ξεφύγουμε από την απόφαση του ΣτΕ και να βάλουμε και τάξη. Με ενδιαφέρει πρώτα ο άνθρωπος. Επενδύουμε στις αρχαιότητες και τι πέρνουμε; Πρώτα ο άνθρωπος και ο επιχειρηματίας και μετά όλα τα άλλα. Να μην αλλάξουμε τίποτα στους δρόμους και να προσπαθήσουμε να βάλουμε τάξη βρίσκοντας θέσεις πάρκινγκ. Είμαστε αντίθετοι".

Ο Νίκος Μπέκης τόνισε ότι τα μοντέλα που παρουσιάζουν οι συγκοινωνιολόγοι να αποτυπώνονται στο χαρτί αλλά πολλές φορές η ζωή τα ανατρέπει. Πρόσθεσε ακόμη ότι οι μετρήσεις του μελετητή έγιναν την περίοδο εκτέλεσης έργων ανάπλασης και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. "Δεν πιστεύω ότι η υιοθέτηση της πρότασης μονοδρομήσεων δεν θα βελτιώσει την καθημερινότητα. Οι σύμβουλοι που θα την ψηφίσουν πρέπει να έχουν την πεποίθηση ότι η υλοποίηση της πρότασης θα αλλάξει προς το καλύτερο τα πράγματα. Η Δημοτική Αρχή πρέπει να πείθει αυτούς που διαφωνούν. Πρέπει να ακούμε τον τεχνικό κόσμο. Η παρούσα κυκλοφοριακή μελέτη πρέπει να εμπλουτιστεί με στοιχεία αφού τελειώσουν τα έργα ανάπλασης. Να αναδειχθεί το ιστορικό κέντρο με πεζοδρόμηση και με δημιουργία ανοιχτής αγοράς, το Open Mall. Εμείς θα καταψηφίσουμε".

Ο Αντώνης Μαρκούλης σημείωσε: "Πρέπει να κυκλοφορήσουν οι πολίτες στο κέντρο αλλά πρέπει να εξασφαλιστούν θέσεις στάθμευσης ή να γίνει τραμ ή να κυκλοφορήσουν μικρά λεωφορεία. Εδώ υπάρχει ένα έλλειμμα χωρικού σχεδιασμό. Ως παράταξη είχαμε πει για ένα ακτινωτό σύστημα εξυπηρέτησης των πολιτών με τα μέσα μεταφοράς και δημιουργία περιφερειακών πάρκινγκ. Θα καταψηφίσουμε την πρόταση μονοδρομήσεων".

Ο Γιώργος Μελιόπουλος σημείωσε: "Επέλεξε η δημοτική αρχή να ξεκινήσει την καταστροφική αυτή λύση στην αρχή της θητείας της για να ξεχαστεί μέχρι τις εκλογές. Δεν μας υποχρεώνει κανείς να πάμε σε μονοδρομήσεις κι εμείς δεν επιλέγουμε καμιά από τις έξι προτάσεις".

Η Σοφία Ελευθεριάδου σημείωσε: "Η διοίκηση φάσκει και αντιφάσκει. Με κάλυψαν οι προηγούμενοι ομιλητές".
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν οι τοποθετήσεις των Σάκη Αποστολόπουλου, Ζήση Πατσίκα, Γιώργου Γουλτίδη, Ηλία Τσιφλίδη, Αντώνη Καγκελίδη.

Ο αντιδήμαρχος Άρης Λαζαρίδης σημείωσε ότι η απόφαση του ΣτΕ ήταν η αφορμή. "Ακόμη κι αν δεν ήταν η απόφαση του ΣτΕ έπρεπε να κάνουμε κυκλοφοριακή μελέτη διότι οι πόλεις είναι ζωντανοί οργανισμοί. Η ποιότητα ζωής, η ανάδειξη του ιστορικού κέντρου η προτεραιότητα στον πεζό είναι οι προτεραιότητές αυτής της μελέτης. Υπάρχει μια παρεξήση. Δεν κάνουμε αποδεκτή την μελέτη εις βάρος των εμπόρων. Πιστεύουμε ότι θα ευνοηθεί και το εμπορικό κέντρο. Θεωρούμε ότι η επιλογή μας γίνει για το καλό".

Την στήριξη του πρότασης για μονοδρομήσεις υποστήριξαν οι Θεόφιλος Κορωνάς, Γιώργος Ορφανίδης.

Ο δήμαρχος

Κλείνοντας, ο δήμαρxος τόνισε: "Βλέπουμε τα πράγματα ορθολογικά. Σήμερα περνούν δυο αυτοκίνητα, το ένα πάνω και το άλλο κάτω και κανένα δεν μπορεί να σταματήσει. Αύριο θα κατεβαίνουν τα αυτοκίνητα και θα έχουν την δυνατότητα να σταματούν. Άρα, πώς θα μειωθεί ο τζίρος των μαγαζιών; Λένε ότι έζησαν αυτό το μοντέλο. Τότε έγινε αποσπασματικά η μονοδρόμηση. Με τις αλλαγές δεν θα γίνουν όλα ρόδινα. Κάποιοι θα κάνουν μερικές διαδρομές παραπάνω αλλά οι διαδρομές στην πόλη μας είναι μικρές. Θα υπάρξουν προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες διότι δεν μπορούν να μπουν στην Κεντρικής τα μεγάλα λεωφορεία. Θα χρησιμοποιήσουν όμως τα μικρά λεωφορεία και θα ακολουθήσουν εναλλακτικές διαδρομές. Θα βελτιωθεί όμως η ποιότητα ζωής και το κυκλοφοριακό μπάχαλο που υπάρχει σήμερα. Ο μελετητής δέχθηκε πολλά πυρά. Όμως την δουλειά του πρέπει να την σεβαστούμε. Πρώτη φορά έγινε μια τόσο σημαντική δουλειά. Κακώς δέχθηκε τόσα πυρά ο μελετητής. Για το πάρκιγκ τουριστικών λεωφορείων που τέθηκε, πρέπει να υπάρχει αστυνόμευση στην Ελιά. Θέλουμε τον κόσμο να περπατά στην πόλη κι όχι να περνά και να φεύγει. Επίσης δεν θα κάνουμε την ανάδειξη των αρχαίων και μετά την μονοδρόμηση. Πρώτα θα κάνουμε την μονοδρόμηση, να δούμε πώς δουλεύει στην πράξη. Δεν έχουμε το αλάθητο αλλά έχουμε τον τρόπο μας. Κι αν δούμε ότι κάτι δεν πάει καλά, δεν θα κάνουμε τεσσεράμισι χρόνια να το αλλάξουμε".