Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ)

Ο Τεχνικός Έλεγχος όλων των τύπων οχημάτων επιβάλλεται και είναι δυνατόν να γίνεται τόσο σε δημόσια ΚΤΕΟ, στα οποία διενεργείται έλεγχος σε όλες τις υπόχρεες κατηγορίες οχημάτων, όσο και σε ιδιωτικά, στα οποία όμως δε διενεργείται ο έλεγχος στα φορτηγά αυτοκίνητα άνω των 3,5 τόνων και τα λεωφορεία. Παρ’ όλα αυτά, τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, έχουν την ίδια ισχύ με τα δημόσια.

Όλα τα οχήματα, ελέγχονται αρχικά μετά από 4 χρόνια από την πρώτη τους κυκλοφορία (Αρχικός Τεχνικός Έλεγχος) και έκτοτε περιοδικά, κάθε 2 χρόνια (Περιοδικός Τεχνικός Έλεγχος). Πιο συγκεκριμένα, κατά το έτος 2012, θα πρέπει να περάσουν από Αρχικό Έλεγχο, τα οχήματα που κυκλοφόρησαν το 2008, σύμφωνα με την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας, συν 7 ημέρες.

π.χ. Ένα όχημα με ημερομηνία 1ης άδειας : 23/11/2008 πρέπει να περάσει έλεγχο ΚΤΕΟ μέχρι : 30/11/2012

Όσον αφορά το κόστος, αυτό ποικίλει ανάλογα με τον τύπο του οχήματος. Οι τιμές είναι συγκεκριμένες σε όλα τα δημόσια ΚΤΕΟ ( π.χ. Για τα επιβατηγά οχήματα ιδιωτικής και δημοσίας χρήσης, το κόστος είναι 40 ευρώ ), σε αντίθεση με τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, στα οποία οι τιμές καθορίζονται ελεύθερα από τα ίδια τα ΚΤΕΟ. Το όχημα επιτρέπεται να περάσει Τεχνικό Έλεγχο σε οποιοδήποτε ΚΤΕΟ επιθυμεί ο κάτοχος, ανεξάρτητα με το πού πέρασε την προηγούμενη φορά. 

Δικαιολογητικά και τα πρέπει του ΚΤΕΟ

Τα δικαιολογητικά που χρειάζεται να προσκομισθούν, συγκεκριμένα για όλα τα Ι.Χ., είναι τα εξής :

  • άδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο αυτής
  • ταυτότητα, διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης αυτού που φέρει το όχημα
  • κάρτα καυσαερίων
  • δελτίο τεχνικού ελέγχου ( στην περίπτωση που το όχημα ξαναπεράσει από έλεγχο σε οποιοδήποτε ΚΤΕΟ )
  • Επιπλέον : για κοτσαδόρο, θα πρέπει να υπάρχει σημείωμα ρυμούλκησης, και για αντιηλιακές μεμβράνες, ( «φιμέ» τζάμια ), χρειάζεται πιστοποιητικό έγκρισης. Σε κάθε διαφοροποίηση του οχήματος, θα πρέπει να έχει ενημερωθεί η Άδεια Κυκλοφορίας του.
  • Πριν το αυτοκίνητο περάσει από τον Τεχνικό Έλεγχο, ο κάτοχος θα πρέπει να προσέξει τα εξής :
  • το αυτοκίνητο να είναι καθαρό
  • να υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο τρίγωνο, φαρμακείο και πυροσβεστήρας σε ισχύ
  • να έχει ελεγχθεί η σωστή λειτουργία των φώτων, των φλας και των υαλοκαθαριστήρων
  • για οχήματα μή ευρείας κυκλοφορίας, αν είναι δυνατόν, ο κάτοχος να γνωρίζει πού βρίσκεται ο αριθμός κινητήρα και πλαισίου.

Το όχημα μπορεί να το προσκομίσει ο οποιοσδήποτε, δε χρειάζεται να είναι ο ίδιος ο κάτοχος. Το μόνο που χρειάζεται, είναι να έχει μαζί του, κάποιο έγγραφο πιστοποίησης της υπογραφής του ( ταυτότητα, διαβατήριο, ή δίπλωμα).

kteo2

Εκτός από τον προκαθορισμένο Τεχνικό Έλεγχο, το όχημα, μπορεί να περάσει και από τον «Εκούσιο Τεχνικό Έλεγχο». Ο Εκούσιος Έλεγχος, γίνεται σε ένα ή περισσότερα σημεία του οχήματος, κατ’ εντολή και απαίτηση του πελάτη και δεν είναι υποχρεωτικός από τη νομοθεσία. Ο κάτοχος του οχήματος επωφελείται από τον Εκούσιο Έλεγχο σε αρκετές περιπτώσεις όπως : όταν θέλει να ελέγξει ένα συγκεκριμένο σημείο του αυτοκινήτου του και όχι να περάσει από ΚΤΕΟ, αν έχει αγοράσει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και θέλει να μάθει σε τι κατάσταση βρίσκεται μηχανικά, ή αν έχει κάνει ευρεία επισκευή στο αυτοκίνητό του και επιθυμεί να ελέγξει αν αποκαταστάθηκαν σωστά οι βλάβες.

Ανεξάρτητα από κάθε περίπτωση, ο έλεγχος του οχήματος από ΚΤΕΟ, είναι υποχρεωτικός και άκρως απαραίτητος, καθώς είναι αναγκαίο, τα «προς κυκλοφορία» οχήματα, να παρέχουν ασφάλεια τόσο για τους ίδιους τους οδηγούς και τους επιβάτες, όσο και για το περιβάλλον.

Πηγή  kteohellas.gr