Η Περιβαλλοντική Ομάδα του 5ου ΓΕΛ Βέροιας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία – Συμμετοχή εκπαιδευτικών σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα επιμόρφωσης

Το Σάββατο, 16 Απριλίου, οι μαθητές-μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 5ου ΓΕΛ Βέροιας επισκέφθηκαν την  Πυροσβεστική Υπηρεσία και ενημερώθηκαν για την δράση της παραπάνω υπηρεσίας. Αφού έγινε μια λεπτομερής παρουσίαση για τα είδη των πυρκαγιών, ο αξιωματικός κ. Ν. Θεοδώρου επικεντρώθηκε περισσότερο στα αίτια και τους τρόπους κατάσβεσης.

Οι μαθητές με εξαιρετικό ενδιαφέρον παρακολούθησαν την παρουσίαση και στη συνέχεια προχώρησαν σε ερωτήσεις προκειμένου να πληροφορηθούν πολύπλευρα τόσο για τους τρόπους πρόληψης όσο και για τους τρόπους κατάσβεσης των πυρκαγιών.

Τέλος, οι πυροσβέστες βοήθησαν τους μαθητές να δοκιμάσουν να αντιμετωπίσουν πυρκαγιές στον αύλειο χώρο. Οι ίδιοι οι μαθητές με κατάλληλο εξοπλισμό έσβηναν πυρκαγιές, δοκίμαζαν τις μάνικες των πυροσβεστικών οχημάτων, επιχειρούσαν να μάθουν να χρησιμοποιούν τις πυροσβεστικές αντλίες.

“Όλοι εμείς ευχαριστούμε τους πυροσβέστες για την θερμή τους υποδοχή και το ενδιαφέρον τους”, αναφέρει η ανακοίνωση του σχολείου.

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA1: Συμμετοχή Εκπαιδευτικών σε Διαρθρωμένα Προγράμματα Μαθημάτων στο εξωτερικό

Στα πλαίσια της υλοποίησης του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA1, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και του εγκεκριμένου σχεδίου κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης με τίτλο: “Exploring ICT to Educate Students for an Internationally Sustainable School” (Εξερευνώντας τα ΤΠΕ με σκοπό την εκπαίδευση των μαθητών για ένα Διεθνώς Βιώσιμο Σχολείο) ολοκληρώθηκαν οι κινητικότητες των  εκπαιδευτικών του 5ου ΓΕΛ Βέροιας, Αξούριστου Χαράς ΠΕ02, Γιαννάκη Ελένης ΠΕ06, Κωστοπούλου Ελένης ΠΕ06 και Μοσχόπουλου Αναστάσιου ΠΕ10.

Συγκεκριμένα, η Κα Κωστοπούλου Ελένη βρέθηκε στη Μάλτα από τις 27/3/2016 ως τις 2/4/2016, παρακολούθησε μαθήματα στο ΕΤΙ για μια εβδομάδα και επιμορφώθηκε στη χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία. Πιο συγκεκριμένα διδάχθηκε τη χρήση συνεργατικών εργαλείων ( audacity, Lino, hot potatoes, Voki, BBflash) και τη δημιουργία blog και website. Επιπλέον, περιηγήθηκε στα αξιοθέατα της Μάλτας, ήλθε σε επαφή με άλλους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς και γνώρισε διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα μέσα από ανταλλαγή απόψεων και διδακτικών μεθόδων.

Οι εκπαιδευτικοί Αξούριστου Χαρά, Γιαννάκη Ελένη και Μοσχόπουλος Αναστάσιος ταξίδεψαν στην Ισπανία από τις 1/4/2016 ως και τις 9/4/2016 και παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα μαθημάτων “Creativity in Teaching and Learning using ICT: The Digital Classroom” εφτά ημερών στο εκπαιδευτικό κέντρο “CERVANTES TRAINING S. L.” στην Alcala de Henares, Madrid. Στη διάρκεια της επιμόρφωσης οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί διδάχθηκαν σε θεωρητικό επίπεδο και εξοικειώθηκαν πρακτικά  με εφαρμογές  των Νέων Τεχνολογιών και τη χρήση τους στη διδασκαλία. Συγκεκριμένα διδάχθηκαν τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενσωματώσουν τo blog, το Εdmodo, το Twitter και το Weebly στη διδασκαλία τους μέσα στην τάξη. Επίσης οι εκπαιδευτικοί σχεδίασαν και υλοποίησαν σχέδια μαθημάτων χρησιμοποιώντας τα παραπάνω διαδικτυακά εργαλεία, τα οποία και παρουσίασαν στους συμμετέχοντες συναδέλφους τους την τελευταία ημέρα του προγράμματος επιμόρφωσης. Μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες του εκπαιδευτικού κέντρου, οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί γνώρισαν αντιπροσωπευτικές πτυχές του πολιτισμού και της ιστορίας της Ισπανίας και ήρθαν σε επαφή με συναδέλφους τους από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Η καθημερινή τους επικοινωνία και συνεργασία με καθηγητές από τη Φινλανδία, την Ιρλανδία και την Κύπρο έθεσε τις βάσεις για την ανταλλαγή καλών διδακτικών πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών και  μελλοντικών συνεργασιών μεταξύ των σχολείων.

Η συμμετοχή των τεσσάρων εκπαιδευτικών στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα επιμόρφωσης  συνέβαλε  στην επαγγελματική τους βελτίωση και στην απόκτηση των απαιτούμενων γνώσεων και εμπειριών ώστε να ικανοποιηθεί η ανάγκη εκσυγχρονισμού των διδακτικών πρακτικών και η αξιοποίηση του εξοπλισμού και των υποδομών του σχολείου. Ταυτόχρονα η επαφή τους με συναδέλφους άλλων Ευρωπαϊκών σχολείων και η ανταλλαγή εμπειριών και διδακτικών πρακτικών έχει ενισχύσει την Ευρωπαϊκή διάσταση και εξωστρέφεια του σχολείου.