Βέροια: Διεθνές συνέδριο για τύπους, μορφές, εφαρμογές και αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης

Τα μονοθέσια και ολιγοθέσια σχολεία αποτελούν μια πραγματικότητα που θα συνοδεύει το εκπαιδευτικό μας σύστημα για χρόνια καθότι αποτελούν το 26% του συνολικού αριθμού των σχολείων και είναι ο πολιτιστικός πυρήνας της υπαίθρου χώρας. Αν σε αυτά τα ιδιαίτερου τύπου σχολεία προσθέσουμε και τα εσπερινά, τα μουσικά, τα πειραματικά, τα διαπολιτισμικά σχολεία αλλά και τα σχολεία διευρυμένου ωραρίου, ειδικής αγωγής, δεύτερης ευκαιρίας, τότε το ποσοστό αυτών των ιδιαίτερων τύπων σχολείων, που σίγουρα εμφανίζουν και ιδιαίτερες ανάγκες, υπερβαίνει το 50% των σχολείων της ελληνικής εκπαίδευσης.

Με δεδομένο το γεγονός αυτό, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Πολιτών διοργανώνει Διεθνές Συνέδριο με θέμα Τύποι, Μορφές, Εφαρμογές και Αποτελεσματικότητα της Εκπαίδευσης - Κοινωνική Παιδαγωγική, Διά βίου Κατάρτιση και Επιμόρφωση, Διαπολιτισμικότητα, Συμβουλευτική και Ειδική Αγωγή, στην Βέροια από 21 έως 23 Οκτωβρίου 2016, στο Ξενοδοχείο «Αιγές Μέλαθρον».

Σκοπός του συνεδρίου είναι να αναδειχθούν και να τεθούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τα ζητήματα που αφορούν αυτούς τους ιδιαίτερους τύπους σχολικών μονάδων.

Πρόθεσή μας είναι να δοθεί βήμα σε κάθε ενδιαφερόμενο για παρουσίαση και έκφραση της επικρατούσας κατάστασης στους εν λόγω τύπους σχολείων μέσα από προσωπικές μελέτες περίπτωσης και ευρύτερες έρευνες, αλλά και να αναδυθούν προτάσεις για την εφαρμογή νέων μεθόδων βελτίωσης της αποτελεσματικότητας αυτών των ιδιαίτερων μορφών εκπαίδευσης.

Το Συνέδριο απευθύνεται σε:
Πανεπιστημιακούς
Διδάκτορες και υποψήφιους διδάκτορες
Ειδικούς επιστήμονες
Κατόχους Μεταπτυχιακών Διπλωμάτων Ειδίκευσης
Μεταπτυχιακούς και προπτυχιακούς φοιτητές
Στελέχη εκπαίδευσης Α’/θμιας και Β’/θμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό
Εκπαιδευτικούς Α’/θμιας και Β’/θμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό
Ερευνητές
Στελέχη τοπικής αυτοδιοίκησης
Συνδικαλιστικούς φορείς της εκπαίδευσης
Μέλη οργανώσεων αλλοδαπών
Πολιτικά κόμματα
και σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες

1. Ιδιαιτερότητες που συναντούν οι εκπαιδευτικοί κατά την:
Λειτουργία τμημάτων ένταξης
Παράλληλη στήριξη
Συνδιδασκαλία των μαθητών με ειδικές ανάγκες
Συνεκπαίδευση των μαθητών με ειδικές ανάγκες
Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Συγκρότηση διδακτικών τμημάτων
Άσκηση διοικητικών καθηκόντων
Συνεργασία του σχολείου με τους γονείς και κηδεμόνες
Πραγματοποίηση εκδρομών
Πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων
Σχεδιασμό και υλοποίηση αθλητικών δραστηριοτήτων
Σχεδιασμό και υλοποίηση σχολικών εορτών

2. Ειδικοί τύποι σχολικών μονάδων και διδακτικό προσωπικό
Διάρκεια παραμονής και μετακίνηση των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα
Επιπτώσεις από τις συνεχείς μετακινήσεις εκπαιδευτικού προσωπικού στους μαθητές
Διορισμένοι, ωρομίσθιοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων

3. Αξιολόγηση σχολείων ειδικού τύπου
Αξιολόγηση Μονοθέσιων σχολείων
Αξιολόγηση Ολιγοθέσιων σχολείων
Αξιολόγηση Εσπερινών σχολείων
Αξιολόγηση Μουσικών σχολείων
Αξιολόγηση Καλλιτεχνικών Σχολείων
Αξιολόγηση Πειραματικών σχολείων
Αξιολόγηση Διαπολιτισμικών σχολείων
Αξιολόγηση Σχολείων Διευρυμένου Ωραρίου
Αξιολόγηση Σχολείων Ειδικής Αγωγής
Αξιολόγηση Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
Αξιολόγηση Σχολείων Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης
Αξιολόγηση του θεσμού των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και επιπτώσεις του στους μαθητές
Αξιολόγηση του θεσμού των ολοήμερων σχολείων
Αξιολόγηση της στελέχωσης των ολοήμερων σχολείων με εκπαιδευτικούς

4. Προβλήματα και προκλήσεις των εκπαιδευτικών στους ειδικούς τύπους σχολείων
Ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
Αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
Διορισμένων εκπαιδευτικών
Αποσπασμένων εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικών ειδικοτήτων

5. Αξιολόγηση υλικοτεχνικών υποδομών των σχολικών μονάδων ειδικού τύπου
Αίθουσες διδασκαλίας
Βιβλιοθήκη της τάξης για τους μαθητές και τον εκπαιδευτικό
Άλλος εξοπλισμός της τάξης
Αθλητικές Εγκαταστάσεις
Βιβλιοθήκη της σχολικής μονάδας για μαθητές και εκπαιδευτικούς

6. Η εργαστηριακή εκπαίδευση σε σχολεία ειδικού τύπου
Εργαστήριο Θετικών Επιστημών
Εργαστήριο Καλλιτεχνικών μαθημάτων
Εργαστήριο Πληροφορικής
Εργαστήριο Μουσικής

7. Κοινόχρηστοι χώροι στα σχολεία ειδικού τύπου
Εξοπλισμός αίθουσας πολλαπλών χρήσεων
Χώροι υγιεινής και καθαριότητα
Προαύλιος χώρος του σχολείου
Αποθήκη της σχολικής μονάδας

8. Γραφεία Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Γραφείο διευθυντή
Γραφείο υποδιευθυντή
Αίθουσα αρχείου του σχολείου
Αίθουσα γενικών συνελεύσεων και διαλειμμάτων του διδακτικού προσωπικού
Γραφεία υποδοχής των γονέων και κηδεμόνων

9. Διοικητικά και Οργανωτικά Θέματα σχολικών μονάδων ειδικού τύπου
Μεταβολές και μετακινήσεις Διδακτικού Προσωπικού
Εκπαιδευτικοί και ανάληψη καθηκόντων
Ασφάλεια σχολικής μονάδας
Βιβλία και εποπτικό υλικό της σχολικής μονάδας
Χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας
Σχολικά κυλικεία και τρόπος λειτουργίας τους

10. Σχολικές δραστηριότητες στα σχολεία ειδικού τύπου
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Αγωγή υγείας
Κλασική Ολυμπιάδα
Ολυμπιακή παιδεία
Πολιτιστικές δραστηριότητες
Αγωγή Σταδιοδρομίας
Συνεργασία σχολικών μονάδων ειδικού τύπου

11. Οργάνωση, Διοίκηση, Εφαρμογές, Αποτελεσματικότητα και Διαπολιτισμικότητα σε σχολεία ειδικού τύπου
Ο Διευθυντής Σχολικών Μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Επάρκεια, ετοιμότητα και τρόπος επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης A/βάθμιας και B/βάθμιας εκπαίδευσης
Διαχείριση τάξης
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διοίκηση σχολικών μονάδων
Διοίκηση εκπαίδευσης & αξιολόγηση
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διοίκηση σχολικών μονάδων
Καινοτόμες προτάσεις για διοικητικές μεταρρυθμίσεις σε σχολεία ειδικού τύπου
Διοίκηση εκπαίδευσης & Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Η παρουσία των δύο φύλων στη διοίκηση εκπαίδευσης
Διοίκηση και πολιτισμικά διαφορετικοί μαθητές
Διοικητικές διαδικασίες για την ένταξη πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών στο ελληνικό σχολείο

12. Αναλυτικά προγράμματα για την Προσχολική, την Α΄/βάθμια και την Β΄/βάθμια Εκπαίδευση
για την Ειδική Αγωγή
για την Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
για την Διδακτική της Ελληνικής Γλώσσας
για την Διδακτική της Ελληνικής Γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης
για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
για την Φυσική Αγωγή
για την Μουσειακή Αγωγή
για τις Φυσικές Επιστήμες
για τη Μουσική Εκπαίδευση
για την Καλλιτεχνική εκπαίδευση
για την Διδακτική της Ιστορίας
για την Διδακτική των Θρησκευτικών

13. Σχέδια διδασκαλίας – σχέδια μαθημάτων – στρατηγικές διδασκαλίας – project για σχολεία ειδικού τύπου
Για την Προσχολική Εκπαίδευση
Για το Δημοτικό Σχολείο
Για το Γυμνάσιο
Για το Λύκειο
Για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας
για όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

Δείγματα σχεδίων μαθημάτων και στρατηγικών διδασκαλίας μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα http://www.a-learning.gr.

14. Εκπαιδευτικό υλικό, αναλυτικά προγράμματα και εκπαιδευτικοί για τα σχολεία ειδικού τύπου

Εκπαιδευτικό υλικό για μονοθέσια και ολιγοθέσια σχολεία
Εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού στην μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης
Αναλυτικά προγράμματα για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού στην μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης
Διδακτική επάρκεια και ετοιμότητα των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη ή ξένη

15. Δίκτυα σχολείων
Διαδικτυακά δίκτυα σχολείων
Δίκτυα σχολικών δραστηριοτήτων
Σχολική διαμεσολάβηση
Σχολικός εκφοβισμός
Σχολική υιοθεσία
Σχολική αδελφοποίηση
Μικτά δίκτυα σχολείων
Δίκτυα Μονοθέσιων σχολείων
Δίκτυα Ολιγοθέσιων σχολείων
Δίκτυα Εσπερινών σχολείων
Δίκτυα Μουσικών σχολείων
Δίκτυα Καλλιτεχνικών σχολείων
Δίκτυα Πειραματικών σχολείων
Δίκτυα Διαπολιτισμικών σχολείων
Δίκτυα Σχολείων Διευρυμένου Ωραρίου
Δίκτυα Σχολείων Ειδικής Αγωγής
Δίκτυα Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
Δίκτυα Σχολείων Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης

16. Τα περιφερειακά σχολεία Α΄/βάθμιας και Β΄/βάθμιας εκπαίδευσης
Ο κοινωνικός ρόλος του περιφερειακού σχολείου
Ο μαθησιακός ρόλος του περιφερειακού σχολείου
Ο πολιτιστικός ρόλος του περιφερειακού σχολείου
Οι επιτυχίες των περιφερειακών σχολείων
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα περιφερειακά σχολεία
Οι ανάγκες των περιφερειακών σχολείων
Καινοτόμα προγράμματα των περιφερειακών σχολείων
Δραστηριότητες των περιφερειακών σχολείων
Πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν τα περιφερειακά σχολεία
Πανελλήνιες εξετάσεις και περιφερειακά σχολεία

17. Διά βίου κατάρτιση και επιμόρφωση: Η ανάγκη ενός εκπαιδευτικού συστήματος μη τυπικής εκπαίδευσης
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας
Προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
Αυτονομία της εκπαίδευσης ενηλίκων
Επιμόρφωση ενηλίκων και επιλογή τομέων επιμόρφωσης
Κατάρτιση πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Κατάρτιση ατόμων που δεν ολοκλήρωσαν την υποχρεωτική εκπαίδευση
Κατάρτιση ατόμων που δεν ολοκλήρωσαν την τυπική εκπαίδευση
Διερεύνηση δυνατοτήτων απόκτησης πανεπιστημιακού πτυχίου μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης
Ειδική αγωγή και διά βίου μάθηση
Κατάρτιση και επιμόρφωση εκπαιδευτών ενηλίκων
Σχέση της τυπικής και της μη τυπικής εκπαίδευσης
Η συνεισφορά της μη τυπικής εκπαίδευσης στην τυπική εκπαίδευση
Ανεργία εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικό σύστημα μη τυπικής εκπαίδευσης
Ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού μέσω ενός συστήματος μη τυπικής εκπαίδευσης
Νέες τεχνολογίες και μη τυπική εκπαίδευση
Συμβουλευτική ενηλίκων και μη τυπική εκπαίδευση