BANNER ME POS 987x100px

tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

Βγαίνει από την Ημαθία η παράσταση “Βρυκόλακες” του Ομίλου Φίλων Θεάτρου Βέροιας - Το Σάββατο στο Θέατρο Αμαλία

Ο Όμιλος Φίλων Θεάτρου & Τεχνών Βέροιας θα παρουσιάσει τους “Βρυκόλακες” του Χένρικ Ίψεν σε σκηνοθεσία Κώστα Αποστολίδη, το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου στις 21:00 στο Θέατρο Αμαλία.

Ο Χένρικ Ίψεν (HenrikIbsen, 20 Μαρτίου 1828 – 23 Μαΐου 1906) ήταν Νορβηγός θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης. Υπήρξε ένας από τους ιδρυτές του μοντερνισμού στο θέατρο και  αναφέρεται συχνά ως ο πατέρας του ρεαλισμού και ένας από τους πιο επιδραστικούς θεατρικούς συγγραφείς της εποχής του.

Γραμμένο το 1881, οι “Βρυκόλακες” πραγματεύονται, μέσα από τη δραματική περιγραφή της οικογένειας των Άλβινγκ, την κοινωνική υποκρισία που στοιχειώνει την ανθρώπινη ύπαρξη, και επιδιώκει να αμφισβητήσει τους παραδοσιακούς ακρογωνιαίους λίθους της κοινωνίας: γάμο, θρησκεία και πατριαρχία. Όταν το έργο έκανε πρεμιέρα το 1882, προκάλεσε οργή. Αυτό δεν είναι τόσο παράξενο αν σκεφτεί κανείς τις κοινωνικές συνθήκες της εποχής. Αξιοσημείωτο είναι ότι 141 χρόνια μετά παραμένει εξαιρετικά σύγχρονο, καθώς είναι ένα έργο που εγείρει ακόμη βασανιστικά ερωτήματα. Που ταράζει. Ένα έργο που αντιμετωπίζει ανοιχτά και με τόλμη θέματα όπως η ευθανασία, η ενδοοικογενειακή βία, οι σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες, ακόμη και η αιμομιξία – θέματα που παραμένουν αμφιλεγόμενα ακόμη και σήμερα.

Συχνά ο Ίψεν επιλέγει γυναικείους χαρακτήρες για να εκφράσει τις αιρετικές τους απόψεις. Όπως και στα άλλα σπουδαία του έργα (ΈνταΓκάμπλερ, Ένα Κουκλόσπιτο (Νόρα)), ο Ίψεν στους “Βρυκόλακες” παρουσιάζει έναν ακόμη ισχυρό γυναικείο χαρακτήρα με τεράστιες ικανότητες και δύναμη, που όμως, από πολύ νεαρή ηλικία,  έχει συντριβεί υπό το βάρος των προσδοκιών της κοινωνίας από αυτήν.

Ο τίτλος, αναφέρεται κυρίως στο στοιχείο της κληρονομικότητας που είναι και το κυρίαρχο θέμα του έργου, καθώς και το στοιχείο της “επανάληψης” μιας ιστορίας, που ενώ οι ήρωες πίστευαν ότι είχε θαφτεί στο βάθος των χρόνων και στα πέπλα της λήθης, αυτή “βρυκολακιάζει” και σαν φάντασμα εμφανίζεται ολοζώντανη μπροστά τους. Αλλά καταφανώς οι βρυκόλακες του παρελθόντος που στοιχειώνουν την κ. Άλβιγκ, είναι τα φαντάσματα της ηθικής και της παράδοσης που επιδιώκουν να μας κρατήσουν εγκλωβισμένους σε μια συγκεκριμένη στάση ζωής, η οποία εμποδίζει την κοινωνία μας να αλλάξει και να εξελιχθεί.

Με αρχέτυπα από τις ελληνικές τραγωδίες, οι χαρακτήρες δοκιμάζονται σκληρά από τη μοίρα. Μετά την ύβρη, έρχεται η Νέμεσις και οι ατιμώρητες αμαρτίες των νεκρών, μεταβιβάζονται στους ζωντανούς, διαλύοντάς τους, μέχρι να επέλθει η αναπόφευκτη κάθαρση.

Παίζουν οι ηθοποιοί κατά σειρά εμφάνισης

Ρεγγίνα: Δέσποινα Γιάγκογλου, Έγκστραντ: Άρης Ορφανίδης , Μάντερς: Λευτέρης Κορυφίδης, κυρία Άλβινγκ: Μαίρη Μεγγιάνη, Όσβαλντ: Θανάσης Μπιζέτας

Τα σκηνικά και τα κοστούμια επιμελήθηκε η Ισαβέλλα Κωνσταντούδη.

Πληροφορίες: Σάββατο 4 Φεβρουαρίου στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος 12, Μειωμένο 10 Ευρώ (Ανέργων ,Φοιτητών , ΑμέΑ)

Προπώληση εισιτηρίων: Θέατρο Αμαλία & VIVA.GR, Θέατρο Αμαλία, Αμαλίας 71 , Θεσσαλονίκη

Καθημερινά: 10:30 -14:30 & 17:30 – 21:00

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: 2310 842 509

methodos orizontio

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

meta morfo22

protonio ban egraf

kyriazis

savantidou ban

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69