tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

Όχι πια άλλο αθώο αίμα στην άσφαλτο και παντού

karagiannis

Του Κώστα Καραγιάννη

Η Ημαθία και η πόλη της Βέροιας ιδιαίτερα, συγκλονίζονται αυτές τις ημέρες από το πολύνεκρο τροχαίο επί της Εγνατίας οδού.
Εκείνο που μας βασανίζει και μας απασχολεί συγχρόνως εμάς τους απλούς πολίτες και που δεν πρέπει με κανένα τρόπο να μείνει αναπάντητο είναι:

• Πάρθηκαν όλα τα προβλεπόμενα και απαραίτητα μέτρα προκειμένου να μην συμβεί μια τέτοιου τύπου τραγωδία;
• Που βρίσκονται οι ευθύνες;
• Περιορίζονται μόνον σε ένα ασυνείδητο ή αμελή οδηγό, σε ένα όχημα με προβληματικά φρένα, στον εργολάβο που με δύο υπαλλήλους (!) θέλησε να σταματήσει την κίνηση σε ολόκληρη εθνική οδό, στην τροχαία που απουσίαζε, στην Εγνατία Α.Ε. που δεν φροντίζει την ασφάλεια των οδηγών και επιβατών παρά τα υψηλά διόδια που εισπράττονται ή σε όλα μαζί τα παραπάνω;

Κάποιοι ζητούν ευκαιρία να απαντήσουν και σ'αυτά τα ερωτήματα µε τρόπο που συµφέρει στην υπάρχουσα εξουσία. Στην εξουσία που έχουν ορισμένοι να καταστρέφουν ζωές καλυπτόμενοι πίσω από έναν οδηγό -αλλοδαπό μάλιστα- ή από ένα προβληματικό όχημα ή... ή ... προβάλλοντας σε τόσο ζοφερές στιγμές πράξεις και πολιτικές τους όπως πχ αυτή βουλευτή Ημαθίας της ΝΔ για την ίδρυση Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Ημαθίας (!) και κρύβοντας επιμελώς τις παραλείψεις και τις ευθύνες τους.

Αλλά ας δούμε πως απαντούν οι εμπλεκόμενοι:

Σιγή ιχθύος από τη ΔΕΔΔΗΕ και την ανάδοχο εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο και την εντολή για δεκάλεπτο κλείσιμο του δρόμου. Εντολή που δεν τηρήθηκε ούτε από την αστυνομία, ούτε από την εταιρεία, αφού η μοιραία νταλίκα σκόρπισε το θάνατο 50 λεπτά αργότερα από την ώρα που προβλέπονταν.

Η ΓΑΔΑ Θεσσαλονίκης μόνον περιγράφει:
«το τροχαίο δυστύχημα, στο οποίο ενεπλάκησαν περισσότερα από 30 οχήματα, που είχε ως αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό 4 ατόμων και τον τραυματισμό άλλων 30 ατόμων» -Δυστυχώς να υπενθυμίσουμε οι 4 έγιναν 5, εκ των οποίων δύο Βεργιώτισσες και ένας Ναουσαίος- και την «Άμεση κινητοποίηση της Αστυνομίας...» Ναι, άμεση αλλά κατόπιν...τραγωδίας.

Από την «Εγνατία Α.Ε.» καμία εξήγηση για το πολύνεκρο δυστύχημα. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα έργα έγιναν με απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ημαθίας. Παραμένει αδιευκρίνιστο ποιος είχε την ευθύνη για την ελλιπή - όπως καταγγέλλουν αυτόπτες μάρτυρες - σήμανση στα τελευταία χιλιόμετρα πριν το σημείο της φονικής καραμπόλας.

Παρεμπιπτόντως να αναφέρουμε πως η κατάσταση που επικρατεί αυτή την περίοδο στην εταιρεία «Εγνατία οδός ΑΕ» -δεν γνωρίζουμε βέβαια αν και κατά πόσον συνδέεται με το εν λόγω θέμα- περιγράφεται σε κείμενο του Συλλόγου Εργαζομένων που κυκλοφόρησε λίγες μέρες πριν (1-10-2014) και όπου μεταξύ των άλλων μνημονεύονται:
«Με την παραίτηση του Προέδρου η εταιρεία μένει ουσιαστικά χωρίς διοίκηση.»

«Προ δύο εβδομάδων, το ΤΑΙΠΕΔ τροποποίησε αιφνιδιαστικά το καταστατικό της εταιρείας, προκειμένου να μπορεί να ορίζει απευθείας και αποκλειστικά διοίκηση της επιλογής του...» και « Το ΤΑΙΠΕΔ, προσπαθεί να προκηρύξει την 1η φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και των σημαντικότερων καθέτων αξόνων της σε ιδιώτες, υλοποιώντας τις μνημονικές δεσμεύσεις και αδιαφορώντας για το δημόσιο συμφέρον κλπ»

Ο « Σύλλογος Υπαλλήλων Π.Ε. Ημαθίας» καταγγέλλει «την αδιαφορία κάποιων» που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια γυναίκας μέλους του, ενώ αποκαλυπτικά είναι τα ερωτήματα του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών, το οποίο κατηγορεί τα συναρμόδια υπουργεία για ηθική αυτουργία ενώ αφήνει υπονοούμενα για τον τρόπο που οι αρχές επέρριψαν όλες τις ευθύνες στον οδηγό.

«Γιατί δεν υπήρχε σήμανση εκ μέρους της Εγνατίας Οδού, με βανάκια κλπ;
Γιατί δεν βρισκόταν η Τροχαία στο σημείο;
Ο εργολάβος, ποια μέτρα είχε πάρει για την εκτέλεση του έργου;
Γιατί η Εγνατία Οδός, η Τροχαία και ο εργολάβος δεν έκαναν εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων, στον παράπλευρο δρόμο;
Γιατί η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) δεν ήταν ελεύθερη από τα ΙΧ, ώστε να υπάρχει διέξοδος διαφυγής;»

Στην Ελλάδα της κρίσης και των μνημονίων που χάνονται ζωές από τις αυτοκτονίες ανθρώπων σε απόγνωση, ζωές από έλλειψη θέρμανσης, ζωές από πυρκαγιές που προκαλούνται από τζάκια, προστέθηκαν και αυτές των πέντε θυμάτων του τροχαίου της Ημαθίας.

Θα επιτρέψουμε να συμβεί αυτό που συμβαίνει σε πλήθος τομέων ενός ανάλγητου κράτους για το οποίο «Μια ζωή δεν αξίζει τίποτε»; Δηλαδή αφού αποπροσανατολιστεί ο κόσμος που παρακολουθεί εμβρόντητος και ανασφαλής -διότι στη θέση των θυμάτων μπορούσε έτσι απλά να βρεθεί ο καθένας- να αφεθεί στη λήθη του χρόνου και κάποιοι να πέσουν στα μαλακά;

Θα επιτρέψουμε με τους κατεξοχήν υπεύθυνους να ασχοληθούν, από ελάχιστοι έως κανένας και να συνεχίσει να βασιλεύει η αυθαιρεσία, η προχειρότητα και η επιδίωξη του μέγιστου κέρδους με το ελάχιστο χρηματικό κόστος;

Εμείς όμως θα επιμείνουμε. Να αποδοθούν ευθύνες σε κάθε κατεύθυνση. Και το κορυφαίο, να αυξηθούν τα μέτρα πρόληψης στην Εγνατία οδό, διότι δεν είναι το πρώτο δυστύχημα παρόμοιου τύπου που γίνεται επί αυτής (βλέπε ΣΕΑ Πλατάνου, Μάλγαρα κλπ).
Επιτέλους όχι, όχι άλλο αθώο και άδικο αίμα στην άσφαλτο και παντού γιατί «τίποτε δεν αξίζει όσο μια ανθρώπινη ζωή».

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69