Μαθητές με Φωνή: Επίσκεψη στον Δήμαρχο στο Πλαίσιο της Δράσης του Ενεργού Πολίτη
- Γράφτηκε από τον/την Αντώνης Χατζηκυριακίδης

Στο πλαίσιο της παιδαγωγικής προσπάθειας του 2ου Γυμνασίου Βέροιας να καλλιεργηθεί στους μαθητές η έννοια της υπευθυνότητας, της συμμετοχής και της ενεργούς πολιτειότητας, πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης.
Αντιπροσωπεία μαθητών της Γ’ τάξης, υπό την καθοδήγηση της υποδιευθύντριας του σχολείου κας Μαυρομιχάλη Γαρυφαλλιάς, η οποία είχε και την εποπτεία της δράσης, είχε την ευκαιρία να συναντήσει τον Δήμαρχο Βέροιας, κ. Κωνσταντίνο Βοργιατζίδη. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι μαθητές παρέδωσαν στον Δήμαρχο μία ολοκληρωμένη εργασία, καρπό πολυήμερης έρευνας και παρατήρησης, την οποία εκπόνησαν με υπευθυνότητα και ενθουσιασμό.
Η εργασία περιλάμβανε τον εντοπισμό και την καταγραφή προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τόσο το σχολικό περιβάλλον όσο και η γειτονιά και ευρύτερα η πόλη. Θέματα όπως οι ελλείψεις στις σχολικές υποδομές, η καθαριότητα, η ασφάλεια και η προσβασιμότητα στο αστικό περιβάλλον αναδείχθηκαν με σοβαρότητα, συνοδευόμενα από προτάσεις και παρατηρήσεις των μαθητών.
Ο Δήμαρχος υποδέχθηκε θερμά την αποστολή του σχολείου, συνεχάρη τους μαθητές για τον ζήλο και την υπευθυνότητά τους και εξέφρασε τον θαυμασμό του για την ευαισθητοποίησή τους. Παράλληλα, αναγνώρισε τη σημασία της ενεργούς συμμετοχής των νέων στα κοινά και δεσμεύτηκε δημόσια να εξεταστούν άμεσα τα ζητήματα που του παρουσιάστηκαν και να προχωρήσει η δημοτική αρχή στις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυσή τους.
Η εμπειρία αποδείχθηκε εξαιρετικά πολύτιμη για τους μαθητές, καθώς διαπίστωσαν στην πράξη ότι ο λόγος τους μπορεί να ακουστεί, πως η συμμετοχή τους έχει δύναμη και ότι η πολιτειότητα δεν περιορίζεται σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά αποκτά ουσιαστικό νόημα μέσα από πράξεις. Η εκπαίδευση οφείλει να διαμορφώνει πολίτες με συνείδηση, κριτική σκέψη και διάθεση για προσφορά — και οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Βέροιας απέδειξαν ότι είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε αυτόν τον ρόλο.