tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

pistofidis ban1

Λογοτεχνία ως Γέφυρα Ψυχών: Ένας Ξεχωριστός Διαγωνισμός Εκφραστικής Ανάγνωσης στο 5ο ΓΕΛ

Υπάρχουν στιγμές στη σχολική ζωή που ξεπερνούν την καθημερινότητα και μετατρέπονται σε μνήμη, συγκίνηση και έμπνευση. Τέτοιες στιγμές έζησαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του 5ου ΓΕΛ Βέροιας την Πέμπτη 15 Μαΐου, μέσα από τον Διαγωνισμό Εκφραστικής Ανάγνωσης, ο οποίος πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή δέκα μαθητών της Α’ Λυκείου και τριών μαθητριών προσφύγων της Ζώνης Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ).

Μαθητές και μαθήτριες ενώθηκαν μέσα από τη λογοτεχνία, δίνοντας ζωή στις λέξεις και ντύνοντάς τες με ήχους, χρώματα, εικόνες και βαθιά συναισθήματα. Η εκδήλωση δεν αποτέλεσε απλώς έναν διαγωνισμό, αλλά μια γιορτή έκφρασης, μνήμης, προσωπικής ταυτότητας και εσωτερικής αναζήτησης.

Την ευθύνη της οργάνωσης και υλοποίησης ανέλαβαν οι φιλόλογοι Αθηνά Παπαθανασίου, Αριστοτέλης Παπαγεωργίου και Δέσποινα Καρανίκα, υπεύθυνη διδασκαλίας του τμήματος ΖΕΠ. Στην κριτική επιτροπή συμμετείχε και η φιλόλογος-συγγραφέας Ελένη Καραγιάννη.

Οι μαθητές επέλεξαν και παρουσίασαν αποσπάσματα από σημαντικά έργα της ελληνικής και παγκόσμιας λογοτεχνίας, όπως:

  • «Θέμα για αφήγημα» του Κώστα Μόντη (Μαρία Ανδρεάδου)

  • Απόσπασμα από τα «Λόγια της πλώρης» του Ανδρέα Καρκαβίτσα (Αντώνης Κελεπούρης)

  • Απόσπασμα από την «Αργώ» του Γιώργου Θεοτοκά (Χαράλαμπος Λαδόπουλος)

  • «Η Άνοιξη» του Κωστή Παλαμά (Χαρά Τρυγώνη)

  • «Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον» του Κ. Π. Καβάφη (Μάριος Μπάτσιος)

  • Απόσπασμα από την «Αναφορά στον Γκρέκο» του Νίκου Καζαντζάκη (Μαρία Παλαιολόγου)

  • Απόσπασμα από τον «Αλχημιστή» του Πάουλο Κοέλιο (Γιώργος Πατσίδης)

Ξεχωριστή συγκίνηση προκάλεσε η συμμετοχή των μαθητριών της ΖΕΠ, οι οποίες απήγγειλαν ερωτικούς στίχους στη μητρική τους γλώσσα, προσφέροντας στο κοινό μια αυθεντική λογοτεχνική εμπειρία από την ποίηση της Συρίας και του Ιράκ. Ήταν μια στιγμή όπου οι γλώσσες ενώθηκαν σε έναν κοινό παλμό: αυτόν της ανθρώπινης ευαισθησίας και του λόγου που αγγίζει.

Η εκφραστική ανάγνωση, ως παιδαγωγικό εργαλείο, ενισχύει όχι μόνο τη φιλαναγνωσία αλλά και τη συναισθηματική καλλιέργεια, τη γλωσσική ευχέρεια και την πολιτισμική ανταλλαγή – ιδιαίτερα όταν συμμετέχουν μαθητές διαφορετικής γλωσσικής και πολιτισμικής προέλευσης. Η παρουσία των μαθητριών της ΖΕΠ ανέδειξε τη λογοτεχνία ως γέφυρα επικοινωνίας και συνύπαρξης, ως εργαλείο συμπερίληψης, καθώς όλοι οι μαθητές μοιράστηκαν το ίδιο βήμα και το ίδιο εκφραστικό πάθος που απορρέει από τη δύναμη των λέξεων.

Η φετινή σχολική χρονιά δεν θα μπορούσε να κλείσει με ομορφότερο τρόπο από αυτόν τον διαγωνισμό, που υπενθύμισε σε όλους πόσο σπουδαία είναι η λογοτεχνία όταν γίνεται βίωμα, φωνή και ανοιχτή αγκαλιά για όλους.

hdimg2190b0c0e7a3b64a56f5b334a7849e

Φιλόλογοι του σχολείου στο Erasmus+ στη Σαραγόσα

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, τρεις εκπαιδευτικοί του 5ου ΓΕΛ Βέροιας, οι φιλόλογοι Έφη Λιακοπούλου, Κατερίνα Τότσκα και Χαρά Αξούριστου συμμετείχαν σε δραστηριότητες Job Shadowing στο συνεργαζόμενο σχολείο “IES El Portillo” στην πόλη Zaragoza της Ισπανίας, από τις 5 έως τις 9 Μαΐου 2025.

Η κινητικότητα αυτή είχε ως στόχο την επαγγελματική εξέλιξη των συμμετεχόντων μέσα από την παρακολούθηση διδασκαλίας, την ανταλλαγή καλών πρακτικών και τη συνεργασία με Ισπανούς συναδέλφους. Το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων περιλάμβανε διδασκαλίες με χρήση τεχνολογίας, μαθήματα CLIL (Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας), πρακτικές συμπερίληψης και ισότητας φύλων, καθώς και καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οι εκπαιδευτικοί:

  • Παρακολούθησαν μαθήματα γλωσσών και φυσικών επιστημών με έμφαση στη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
  • Συμμετείχαν σε εργαστήρια και δράσεις ένταξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Εμπλούτισαν τις γλωσσικές τους δεξιότητες στα Αγγλικά και τα Ισπανικά.
  • Ανέπτυξαν δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
  • Ενημερώθηκαν για τις μεθόδους δημιουργίας ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς και έμφυλες διακρίσεις.
  • Συμμετείχαν σε διαθεματικές δραστηριότητες μουσικής, ιστορίας και αθλητισμού για την ενίσχυση της πολυπολιτισμικότητας.

Η εμπειρία αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών του σχολείου, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους στους τομείς της ψηφιακής και γλωσσικής επάρκειας, της πολιτισμικής επίγνωσης, της συμπερίληψης, της καινοτομίας στη διδασκαλία και της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

Η κινητικότητα αξιολογήθηκε θετικά, επίσης, από το σχολείο υποδοχής, με το οποίο αναπτύχθηκαν -πέρα από τις επαγγελματικές- και σχέσεις φιλικές, ενώ οι συμμετέχουσες παρέλαβαν Πιστοποιητικό Συμμετοχής και Europass Mobility Document.

Η διάχυση των αποτελεσμάτων θα πραγματοποιηθεί στο άμεσο μέλλον μέσω παρουσιάσεων στο Σύλλογο Διδασκόντων και εκπαιδευτικών εφαρμογών εντός της σχολικής μονάδας.

Η συμμετοχή στο Erasmus+ αποδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευσή μας για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη και ανοιχτή, ευρωπαϊκή εκπαίδευση.

meta morfo22

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69