tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

Δεύτερη ανταλλαγή μαθητών του 5ου ΓΕΛ Βέροιας στην Τουρκία

Η δεύτερη ανταλλαγή μαθητών στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 με τίτλο «Change Yourself Not Nature» και θέμα την κλιματική αλλαγή, στο οποίο το 5ο ΓΕΛ Βέροιας συμμετέχει ως εταίρος, πραγματοποιήθηκε στην πόλη Σαμψούντα της Τουρκίας από τις από τις 19 ως τις 23 Σεπτεμβρίου. Μετέβησαν 20 συνολικά μαθητές από Ελλάδα, Τουρκία και Ηνωμένο Βασίλειο οι οποίοι συνεργάστηκαν σε όλη τη διάρκεια της κινητικότητας μεταξύ τους και με τους Τούρκους μαθητές.

Η αποστολή του σχολείου αποτελείτο από τους μαθητές: Ζαχοπούλου Κατερίνα, Τούφας Γεώργιος, Καλαϊτζίδου Κωνσταντίνα, Πέιου Γεωργία, Φανδινάκη Γεωργία, Ιωαννίδης Κωνσταντίνος-Ραφαήλ, Κόγκας Ιωάννης, Κωνσταντινίδου Τερέζα-Ελισσάβετ, Μουστακοπούλου Στεργιάνα και τους καθηγητές Ασικίδη Μιχάλη και Καραγιάννη Φράγκα.

Την πρώτη μέρα, μετά τη ζεστή υποδοχή των φιλοξενούμενων από τους Τούρκους μαθητές του Gazi Anadolu Lisesi στην αυλή του σχολείου, ακολούθησαν παιχνίδια γνωριμίας με στόχο τη διαμόρφωση ενός κλίματος πρόσφορου για συνεργασία· στη συνέχεια, οι μαθητές της κάθε χώρας παρουσίασαν πληροφορίες για τη χώρα, την πόλη και το σχολείο τους προκειμένου να συμβάλλουν στην περαιτέρω γνωριμία των ομάδων. Τέλος, στη συζήτηση που ακολούθησε, κοινοποίησαν και σχολίασαν τα αποτελέσματα των μέχρι τώρα εργασιών των ομάδων με θέμα την κλιματική αλλαγή.

Τη δεύτερη μέρα, Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνας τους σχετικά με την αποψίλωση των δασών, τη ρύπανση του περιβάλλοντος και την αξία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της κλιματικής αλλαγής. Ακολούθως, χωρίστηκαν σε διεθνικές ομάδες και μετά από συζήτηση και συνεργασία, προτάθηκαν μία σειρά από δράσεις που μπορούν να υλοποιηθούν στα αντίστοιχα σχολεία συμβάλλοντας στην αναχαίτιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Μετά το πέρας των παρουσιάσεων στην ολομέλεια, επελέγησαν με ψηφοφορία οι προτάσεις που θα υλοποιηθούν στα 4 σχολεία στο προσεχές μέλλον προκειμένου όλοι οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων να ενημερωθούν και να δραστηριοποιηθούν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Έτσι, οι μαθητές όλων των σχολείων θα συνεργάζονται και θα ενημερώνονται για την εξέλιξη των δράσεων.

Την τρίτη μέρα, μετά από τη συνάντηση με τον Murat Agar, Διευθυντή Εκπαίδευσης της Σαμψούντας, ο οποίος υποδέχτηκε και συνομίλησε με τους μαθητές από όλες τις χώρες και ζήτησε να πληροφορηθεί για το εκπαιδευτικό σύστημα των χωρών τους, οι διεθνικές ομάδες δημιούργησαν poster και συνθήματα με θέμα τη ρύπανση, την αποψίλωση και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μετά από την παρουσίαση των προτάσεων των μαθητών, οι καθηγητές με ψηφοφορία επέλεξαν το καλύτερο poster και σύνθημα. Το απόγευμα οι οικοδεσπότες μαθητές ξενάγησαν τους φιλοξενούμενους στο κέντρο της πόλης της Σαμψούντας.

Η τέταρτη μέρα του προγράμματος – Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου – αφιερώθηκε στη γνωριμία της ευρύτερης περιοχής της Σαμψούντας· έτσι, σε ένα ταξίδι στην διπλανή πόλη της Αμάσειας οι μαθητές, προκειμένου να γνωρίσουν την ιστορία, τους θρύλους και την κουλτούρα της χώρας, επισκέφθηκαν το Lovers Museum, το Caligraphi Museum, τους Rock Tombs from Pontos, το τζαμί Beyazit Kulliyah και το αρχαιολογικό μουσείο της Αμάσειας.

Την Παρασκευή οι μαθητές αφού αντάλλαξαν ιδέες και προτάσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, πήραν τις βεβαιώσεις για την συμμετοχή τους στην κινητικότητα της Τουρκίας σε μια σεμνή τελετή και κατευθύνθηκαν όλοι μαζί στο πάρκο Amazon Heykeli, όπου διασκέδασαν όλοι μαζί στην όμορφη παραλία της Σαμψούντας στην Μαύρη Θάλασσά.

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69