tsakiridis

Δείτε τις προσφορές!

ΓΕΡΟΥΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εμπορία Ελαστικών - Ζαντών

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  Θέρμανση - Κλιματισμός - Φυσικό Αέριο - Υγραέριο - Αντλίες Θερμότητας - Ανακαινίσεις

ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Γραφείο Τελετών

access ban20

Το 5ο ΓΕ.Λ «κέρδισε ψυχική υγεία παίζοντας» στην Πορτογαλία

Την εβδομάδα 7-13 Μαΐου 2023 ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα ERASMUS+ KA229 “Mental Health for European Youth” (HEY!)  με την πραγματοποίηση και της τελευταίας προγραμματισμένης κινητικότητας στη Μάφρα της Πορτογαλίας.

Η ομάδα των 6 μαθητών -που αποτελούνταν από τις: Γεωργία Πέιου, Γεωργία Φανδινάκη, Κωνσταντίνα Καλαϊτζίδου,  Ραφαέλα Πορλίδα, Αντωνία Τσιτινίδου και τον Σωτήρη Μπουλιόπουλο-  και των δύο καθηγητών που τους συνόδευσαν  (Σταμάτιο Χρυσή και Χάρη Αξούριστου) είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μία εβδομάδα αφιερωμένη στην προώθηση της ψυχικής υγείας μέσα από τη διενέργεια παραδοσιακών παιχνιδιών και σπορ που διοργάνωσε το Escola Secundaria Jose Saramago. Στο πλαίσιο αυτής της κινητικότητας οι μαθητές και οι καθηγητές του 5ου Γενικού Λυκείου επισκέφτηκαν μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της  UNESCO, όπως το Palácio Nacional de Sintra και το Palácio Nacional de Mafra, έμαθαν αλλά και έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια της Πορτογαλίας, της Αυστρίας, της Γερμανίας και της Ελλάδας, ενώ παράλληλα συμμετείχαν σε επιμορφώσεις και βιωματικά εργαστήρια για σπορ κατάλληλα για άτομα με ειδικές ανάγκες. Βέβαια,  το αποκορύφωμα αυτής της κινητικότητας υπήρξε η δυνατότητα να κάνουν σέρφινγκ με τη βοήθεια καταρτισμένων δασκάλων του σερφ στην υπέροχη και βραβευμένη παραλία της Ericeira στον Ατλαντικό ωκεανό. Kλείνοντας, το πρόγραμμα περιλάμβανε μία επίσκεψη στο περίφημο δάσος της Tamada, που επίσης αποτελεί χώρο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και φιλοξενεί ζώα, πτηνά και έντομα που ζουν απόλυτα εναρμονισμένα με το φυσικό περιβάλλον.

Το όλο πρόγραμμα Erasmus+ HEY! έκλεισε με τον πιο επιτυχημένο τρόπο, καθώς ο κύκλος της ενασχόλησης με την ψυχική υγεία ξεκίνησε με τη σχέση της ψυχικής υγείας με τη φύση στο Homburg της Γερμανίας, συνεχίστηκε με την τέχνη στη Βέροια και με τη μουσική στο Linz της Αυστρίας, ενώ ολοκληρώθηκε με τη σχέση της με τα σπορ και τα παραδοσιακά παιχνίδια στη Mafra της Πορτογαλίας, τη σχέση με άλλα λόγια της ψυχικής μας υγείας τόσο με το πνεύμα όσο και με το σώμα.

Πέρα όμως από τη συγκεκριμένη θεματική του προγράμματος, στους μαθητές που έλαβαν μέρος σε αυτό δόθηκε η δυνατότητα της συνύπαρξης με τους Ευρωπαίους συμμαθητές τους. Αυτή αποτέλεσε το μέσο ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες άμεσης διαπροσωπικής επικοινωνίας και συνεργασίας, να ενισχύσουν αρετές όπως η υπευθυνότητα και η αυτονομία, να γνωρίσουν διαφορετικούς πολιτισμούς και να γίνουν πρεσβευτές της ελληνικής κουλτούρας στην Ευρώπη.

Οι ίδιοι αποτιμούν την τελευταία εμπειρία τους ως εξής:

Αντωνία Τσιτινίδου: «Για εμένα αυτό το πρόγραμμα αποτέλεσε μια καταπληκτική εμπειρία αφού μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε ένα απίστευτο ταξίδι και να γνωρίσουμε τον πολιτισμό μιας άλλη χώρας! Κάναμε πολλές δραστηριότητες, από τις οποίες ξεχώρισα το surfing και την ημέρα παιχνιδιών με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.»

Κωνσταντίνα Καλαϊτζίδου: «Προσωπικά, εκτίμησα ιδιαίτερα την φιλοξενία που μου επιφύλαξε η οικογένεια που με υποδέχθηκε. Οι αθλητικές δραστηριότητες στην αυλή, ήταν πολύ καλά οργανωμένες από τους μαθητές και έφεραν κοντά την ομάδα. Η ημέρα που περάσαμε με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες ήταν ένα μάθημα ζωής. Η εμπειρία του surfing ξεχώρισε μεταξύ των άλλων δραστηριοτήτων, ως η πιο διασκεδαστική!»

Γεωργία Φανδινάκη: «Μετά την επιστροφή μου από την Πορτογαλία, όποτε με ρωτούσαν πώς ήταν η εμπειρία μου, δυσκολευόμουν να περιγράψω τα συναισθήματα που μου προκάλεσε η ίδια, για αυτό απαντούσα απλώς "Η Πορτογαλία είναι όμορφη". Κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι η δυσκολία μου αυτή οφειλόταν στο γεγονός ότι οι αναμνήσεις που έπλασα εκεί είναι απερίγραπτες, τουλάχιστον με την ανθρώπινη γλώσσα. Νιώθω πως κάθε λεπτό που πέρασα εκεί θα μείνει αξέχαστο. Απόλαυσα κάθε δραστηριότητα, κάθε μικρή παραδοσιακή λιχουδιά και κάθε γωνιά των πορτογαλικών εδαφών και υποδομών. Η σύναψη φιλικών σχέσεων και η κοινωνικοποίηση είναι τυπικοί όροι που δε μπορούν να πλησιάσουν ούτε στο ελάχιστο τους δεσμούς που ανέπτυξα με τους συνομηλίκους μου από τις άλλες χώρες. Γέλασα και διασκέδασα τόσο, που μόνο ευγνωμοσύνη αισθάνομαι κοιτώντας πίσω· είμαι ευγνώμων στο σχολείο, στα παιδιά που γνώρισα και στον υπέροχο οικοδεσπότη μου.»

https://www.pliroforiodotis.gr/index.php/news/society-menu/education-menu/92749-smarteching-education-4

methodos orizontio

kyriazis

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

sidiropoulos

studio 69